Emmaüskring Emmaüskring
Emmaüs kring
Cursus ‘Christelijk geloof’, bij ons ook wel Emmaüs kring genoemd, is een introductiecursus over het christelijk geloof.

Voor wie
Iedereen (jonger en ouder) die meer van het geloof wil weten. Ook al weet je helemaal niets van het christelijk geloof, ben je van harte welkom.

Module 1 - 'Wat christenen geloven'
  • God bestaat en Hij is belangrijk
  • We hebben God nodig in ons leven –
  • Jezus: Zijn leven.
  • Jezus: Zijn dood.
  • Jezus: Zijn opstanding.
  • De Heilige Geest
  • Christen worden

Module 2 – 'Hoe christenen groeien in het geloof'
  • Leren bidden
  • Bijbellezen
  • Lid zijn van de kerk
  • Samen aan het Avondmaal

Duur
Voor elk onderwerp is in principe één avond uitgetrokken, maar als dat nodig is, omdat de gesprekken uitlopen, kan dat ook uitlopen naar 2 avonden. Alle onderwerpen zijn interactief en laagdrempelig.

Data en tijd
We proberen één keer in de 3 weken bij elkaar te komen. De dag waarop we samen komen bepalen we samen als groep. De avond start om 20.00 uur en vanaf 19.45 is er inloop met koffie. De cursus duurt tot ongeveer 21.30 uur.

Kosten
Er zijn geen kosten verbonden aan deze cursus. Het cursusmateriaal wordt je door de kerk aangeboden.

Secretaris Schipperstraat 19 te Bergambacht

Leiding van de groep
Anja Rietveld (06-38212881)
abrietveld@telfort.nl
Diana Geurts (0182-354752 / 06-51921124)
dianageurts@hotmail.com

Wanneer je eerst vrijblijvend met een van ons wilt praten, kan dat natuurlijk. Of praat er eens over met mensen die de cursus al gevolgd hebben. Wij kunnen je wel de contactgegevens van iemand geven.

Wij hopen je graag te ontmoeten!